La CUP i el 25N

Rosa Grau Roig

Ahir a Martorell, com en altres pobles va haver una assemblea oberta on la CUP posava a debat la seva presencia a les eleccions parlamentaris del 25 de novembre.

A mi em va anar molt bé participar en aquesta assemblea per recuperar l’essència assembleària, que només amb un any de no formar part de l’assemblea local havia perdut per agafar el rol d’electora exigent.

El meu plantejament d’electora exigent, que al llarg de l’assemblea vaig anar modificant, va ser que la presencia de la CUP al Parlament era una necessitat perquè hi havia un buit ideològic que només la CUP podia omplir. Perquè si no a qui votaré?

Doncs si la CUP no es presenta no votaré, com ja he fet altres vegades, perquè no puc donar suport  a una opció en la que ni crec ni confio.

La CUP no funciona com els partits tradicionals, el treball de la CUP és de base, des del municipi, amb les associacions i els moviments socials. El que compta és la veu del carrer i el treball en comú.

Que la CUP decidís presentar-se, resoldria el problema de a qui votar a un electorat còmode i insatisfet que busca una alternativa política. Però la CUP no està per satisfer, està per treballar amb i per.

S’ha de prendre una determinació. El dissabte dia 13 hi haurà a Molins de Rei una assemblea nacional extraordinària on s’ha de decidir si presentar-se o no a les eleccions parlamentaries. Aquest tema no és nou, ja s’ha debatut en altres ocasions, però sempre s’havia aplaçat  la decisió per quan la CUP estigues més consolidada territorialment. Però la situació política actual a precipitat el replantejament i el debat s’ha obert de nou. Hi ha moltes coses que s’han de sospesar bé, ja hi ha comissions que fa setmanes que hi treballen a contrarellotge i a les assemblees locals es debaten totes les propostes i contrapropostes, perquè el dia 13 quan es presentin totes les possibilitats ja es tingui una idea clara de la decisió que es va a prendre.

La meva reflexió ara és: Ideològicament la CUP ompliria un buit, però la seva estructura organitzativa podria mantenir-se?

La forma de funcionar de la CUP és la que la fa creïble, si decideix presentar-se a les eleccions i guanya algun parlamentari, continuarà sent una formació assembleària? o, passarà a ser representativa com totes les altres formacions polítiques?

Hi ha ganes de poder votar a la CUP al Parlament, però hi ha el dubte de que si entra es torni com totes les altres formacions i el treball transformador que s’està fent des dels municipis perdi credibilitat, o al contrari que aconsegueixi portar una nova manera de fer política dins el Parlament i a nivell municipal es guanyi participació. Però això és llençar coloms a l’aire, i ja se sap que els coloms són les rates del cel.

Confio en que tots els debats que s’estan  tenint i totes les propostes que es van perfilant a resultes d’aquest debats serveixin per prendre una decisió consensuada, que sigui la que sigui jo donaré per bona.