L'ordre de les coses

Rosa Grau Roig

Totes les persones tenim un ordre de les coses, les nostres prioritats, els nostres valors, els nostres objectius...  Aquest ordre el tenim a nivell individual i nivell col·lectiu.

D'entrada sembla que individualment som lliures davant l'ordre de les nostres coses, però col·lectivament hem de renunciar o negociar o convèncer o manipular o...  Jo penso que no cal, que hi ha la manera de no perdre't com a persona i entendre't dins una col·lectivitat, només cal parlar, escoltar i respectar.

La manera de fer les coses i l'ordre de prioritats, valors i objectius de la CUP són ben diferents de qualsevol altre formació política del territori català, per això la seva posició costa tant d'entendre a la majoria de la població.

És clar que la CUP vol la independència dels països catalans, per això va donar un dels tres vots a favor de l'inici del procés sobiranista, les dues abstencions van ser un toc d'atenció: sí a la independència però parlem-ne, no només parleu-ne. Hi han uns quants debats pendents, uns ja s'han obert altres encara s'han d'obrir.

El treball de la CUP sempre ha estat de formigueta, anar fent cap a l'objectiu, una cosa darrera l'altra, anar avançant, anar fent camí AMB.

A mi em costa d'entendre que costi tant d'entendre que les coses s'hagin de parlar i debatre. S'han d'escoltar totes les veus i abstenir-se fins que tot el poble sigui escoltat.

Jo no entenc la posició “primer aconseguim la independència i després ja ens barallarem”, per a mi l'ordre és diferent: primer discutir-ho tot, debatre-ho tot, consensuar-ho tot, i sobre una bona base anar cap a la independència.

Font:  Cada dia diferent, o igual