Badalona: Una plataforma d’entitats demana als badalonins que votin «no» a l’Estatut

La plataforma unitària Badalona Diu No a l’Estatut ha presentat una campanya per instar els ciutadans a rebutjar la proposta estatutària que es votarà el proper 18 de juny. El col·lectiu, que està format per nou organitzacions, entre entitats ciutadanes i partits polítics de Badalona, considera que l’Estatut és un text sotmès als dictats de l’Estat espanyol que no reconeix la voluntat del poble català. Segons Marc Sallas, membre de la plataforma, «l’Estatut no és més que una llei orgànica en què queda reflectida la superioritat de l’Estat espanyol». Per això el col·lectiu refusa qualsevol referèndum que no demani l’autodeterminació per a Catalunya. «Com a poble, volem tenir el dret a decidir el nostre futur», afirma Sallas.

Badalona Diu No a l’Estatut ha redactat vuit raons per rebutjar el text. A més de considerar que l’Estatut es regeix per les limitacions de la Constitució del 1978, la llista estableix que el nou articulat no modifica els temes essencials per a la societat catalana, com ara la immigració, la sanitat, la cultura i les relacions laborals.

El col·lectiu va aprofitar la presentació per demanar comprensió a les autoritats municipals. «Desitjaríem que, malgrat no tenir representació, l’Ajuntament no dificultés la nostra voluntat», diu Sallas, que va criticar l’actitud del consistori en no cedir un dels espais buits de la plaça de la Vila per poder defensar el seu punt de vista.