L’equip de govern no respon les preguntes de la participació ciutadana al ple

La CUP de Martorell el passat dilluns 18 de juliol, vàrem fer ús de la participació ciutadana al ple municipal amb precs i preguntes relacionades amb les retribucions als membres electes, els càrrecs de confiança, la desaparició de la regidoria de participació i les retallades a la sanitat pública a Martorell.

Després d’observar i escoltar les exposicions, repliques, contrarèpliques, més contrarèpliques, ...  -de cada partit amb representació- plenes d’enfrontaments i amb total falta de respecte en les intervencions dels i les regidores de l’equip de govern, i passant a unes votacions sense cap mena de debat polític.

Arriba el moment de la “participació ciutadana”, si ho posem entre comentes, perquè aquesta part està fora de la sessió del ple que és tanca tot just abans i per tant no consta en l’acta, en la qual gran part dels i les regidores assistents ni tals sols escolten i d’altres no fan més que mirar el rellotge per veure si ja s’acaba.
Com sempre les respostes són inexistents, paraules buides, sense contingut, amb prepotència, sense cap respecte, amenaçadores, ...

En la primera pregunta vàrem exposar que, les retribucions dels i les regidores amb dedicació exclusiva, parcial i per assistència als plens, és excessiva al comparar-la amb el salari mitjà del Principat i el vergonyós salari mínim interprofessional;  També la nostra oposició als càrrecs de confiança. (exposició complerta en pdf)

La “resposta” va servir per a acusar a l’assemblea de la CUP de mentidera amb les dades de les retribucions esmentades.  Cal dir que les dades analitzades han estat extretes dels BOPB del 28 de juny i 6 de juliol de 2011. (podeu consultar els documents al final del text)

La segona pregunta, va ser al respecte a la por que té l’Ajuntament a la participació ciutadana, ja que en el passat ple del 22 de juny es va prohibir l’entrada al públic amb un desplegament policial exagerat i innecessari. I també fent desaparèixer la regidoria de Participació. (exposició complerta en pdf)

Per no respondre a la nostra pregunta, varen dir que “no els hi donaríem lliçons de democràcia” i que la forma en la que es va formular no era la idònia.  Altre cop obviant la pregunta per no respondre.

La tercera pregunta, va ser per demanar resposta a les retallades al servei sanitari a Martorell, tant el la reducció d’hores d’atenció al públic com en la reducció de personal que comportarà pèrdua de la qualitat dels serveis.  I recordant que aquestes retallades han vingut per la crisi provocada pel sector financer, les quals pensem que son totalment injustes i immorals. (exposició complerta en pdf)

Altra vegada, l’equip de govern, no va donar cap resposta a la pregunta realitzada donant unes explicacions que no venien al cas i amagant-se en la poca competència municipal en sanitat.  No tenir gaires competències no vol dir no fer res per a defensar els drets a la sanitat dels i les martorellenques.

La tònica prepotent, faltant al respecte i sense donar cap resposta va continuar amb d’altres preguntes realitzades per altres persones.  On fins i tot, el regidor de seguretat ciutadana es va referir a la “llei i ordre” quan es va preguntar sobre la prohibició a l’entrada del ple extraordinari del mes de juny.

També hi va haver espai d’acusacions falses per part de l’alcalde cap a les persones de l’Assemblea de la CUP sobre insults i agressions verbals cap a la seva persona.

Tot i aquestes situacions de falta total de respecte, prepotència, acusacions, ... la CUP de Martorell seguirem portant els nostres precs i preguntes als plens; Tot esperant que  desaparegui aquest tarannà dels plens.