La CUP reclama una política valenta per garantir la progressivitat i l'equitat del sistema fiscal català

Eulàlia Reguant ha defensat un seguit de mesures en matèria fiscal per tal de garantir ‘els que tenen més diners, paguin més’

La CUP-NCG ha reclamat avui, en la sessió de control al Govern, una política valenta per garantir la progressivitat i l'equitat del sistema fiscal català, "davant de l'augment de la població en risc de pobresa i d'exclusió social". La formació anticapitalista ha reivindicat "la necessitat d'augmentar la imposició sobre la riquesa per tal d'incrementar la recaptació i la progressivitat del sistema fiscal, amb l'objectiu de redistribuir la riquesa".

La diputada Eulàlia Reguant, amb una pregunta dirigida al conseller d'Economia Jaume Giró, ha reclamat la modificació de l’impost de patrimoni, amb la rebaixa del mínim exempt, la limitació a l’acumulació per despossessió, la creació d’una figura per qui té més de 10 milions d’euros i sobretot, l’augment dels trams superiors de l’IRPF, ja que tot i que només un 5% dels contribuents anuals declaren ingressos superiors als 60.000€, la càrrega efectiva a aquests contribuents disminueix en comparació a les rendes més baixes.