La CUP reivindica la divulgació i conservació del patrimoni martorellenc

Amb el lema 'Recuperem el patrimoni' una trenteta de martorellenques i martorellencs van particpar a la caminada que la Candidatura d'Unitat Popular va organitzar amb el Centre d'Estudis Martorellencs.

Alfred Mauri, vicepresident del CEM conduir l'activitat que va donar el tret de sortida a Santa Margarida. Després d'una breu presentació de l'espai a càrrec de Mauri, qui va lloar la feina feta per voluntaris i voluntàries de Martorell en la recuperació de l'espai al llarg dels darrers anys, els i les particpants van començar a enfilar muntanya amunt.

Un cop arribats a la Font del Gilet, Mauri va explicar als i a les assistents els riscos que ja tenir l'espai d'haver estat urabanitzat anys ençà. Alhora, va denunciar el tancament de l'Arxiu Municipal i la manca d'accés a documentació que aquest fet suposa. Abans d'abandonar la Font del Gilet per enfilar cap al Monestir de Sant Genís de Rocafort, va reflexionar sobre la conservació del patrimoni natural i cultural de Martorell tot reblant '...aquí el que s'han conservat ha estat més per casualitat que per voluntat'.

La comitiva va arribar a Sant Genís de Rocafort d'on va poder veure tot el municipi de Martorell i rodalies, així com el malhaurats perills urbanístics que no deixen de planar sobre territori martorellenc. Alfred Mauri va lamentar el mal estat de conservació del monestir pel que fa a les guixades a les parets i els arcs que encara hi romanen. Abans de desfer el camí per encarar la baixada cap a Santa Margarida, Mauri va informar que fruït que l'amplicació del peatge de Martorell, la lucrativa empresa Abertis destinarà una petita partida a arranjar alguns elements de l'antic monestir.

Un cop els i les particpants van ser de nou a Santa Margarida, van poder degustar sindria fresca per recuperar energies.

La Candidatura d'Unitat Popular vol agrair la particpació de tots i totes les particpants, així com especialment a l'Alfred Mauri i al Centre d'Estudis Martorellencs.

El mateix diumenge al migdia va tenir lloc un altre acte en defensa del patrimoni, en aquest cas patrimoni natural. Martorell Viu va celebrar la Big Jump 2012, jornada reivindicativa per la millora dels nostres rius.