La CUP torna a ser present al ple per a defensar els drets de la classe treballadora i per a reivindicar la dignitat del transport públic

El passat dilluns, 19 de març, membres de la Candidatura d'Unitat de Martorell van participar de nou del ple ordinari del consistori, apostant com cada mes per fer ús d'aquest espai i traslladar així a l'Ajuntament la veu del poble.

En aquest cas es va aprofitar l'espai de participació ciutadana per a presentar dues mocions, les quals van haver de ser formulades en forma de prec, ja que pel fet de no tenir representació és l'única via per la qual la CUP ho pot fer.

La primera va ser presentada a petició de Maulets-El Jovent Independentista Revolucionari, una organització de l'Esquerra Independentista (moviment polític del qual formen part les CUP). En aquesta s'hi defensava la necessitat d'un transport públic digne i assequible per a la classe treballadora, entenent que precisament d'aquesta provenen la majoria de persones que en fan ús. Entre d'altres aspectes, incidia en el fet que, mentre es retallen pressupostos i s'augmenten els preus i taxes amb augments superiors als de l'IPC (el preu del transport ha augmentat un 10,25% aquest any), es continua invertint en infraestructures deficitàries que tan sols poden usar les persones amb més poder adquisitiu. En aquest sentit, es va exigir la no privatització de les empreses dels serveis públics, així com la gestió d'aquestes per part de les treballadores, a fi que puguin ser assequibles per a tothom; tot plegat al·legant que l'únic que comporten aquestes privatitzacions és una major explotació i precarització de les treballadores, les quals haurien de veure com perden sistemàticament els drets pels quals han lluitat al llarg de la història. La moció apostava també per una major eficiència pel que fa a les línies de transport públic que connecten el Baix Llobregat, amb mesures com un augment dels serveis o la inclusió de tots els pobles dins una mateixa zona tarifària; alhora que no feia evident la necessitat de lluitar per un transport realment públic i de qualitat.

El segon prec va ser formulat per a presentar una moció en defensa dels drets de la classe treballadora, en l'actual context de crisi i arran de l'aprovació de la nova reforma laboral aprovada pel govern espanyol el passat 11 de febrer de 2012. Entre d'altres coses, en criticava el fet que les mesures que comporta (i els importants canvis el matèria de legislació laboral que se'n deriven) mai no van poder ser debatudes políticament, ja que aquesta reforma va ser presentada poc temps després de les eleccions a l'Estat espanyol i sense haver estat anunciada en cap programa electoral. A més a més, la moció també constatava el fet que un cop presentada no ha deixat de rebre el rebuig de totes les organitzacions sindicals i dels sectors populars. Atès que en l'esmentat espai de participació ciutadana tan sols hi ha un espai de dos minuts per intervenció, no es va poder llegir la llista de mesures que detallava el text i que denunciaven el retrocés que suposa l'aprovació de la llei pel que fa als drets de les treballadores. Parlem, per exemple, de les mesures que faciliten l'acomiadament i les reduccions de plantilla via ERO, o de les que atempten contra les relacions laborals i el dret a la negociació col·lectiva; mesures totes elles que no ataquen per a res les causes de l'actual crisi capitalista. Com que vetllar pels interessos de la població és competència municipal, la moció insta el ple a assumir un seguit d'acords, d'entre els quals se'n poden destacar el fet de manifestar públicament un rebuig a la reforma en qüestió o el fet de donar suport a les mobilitzacions socials que expressen aquest rebuig i defensen els drets de la classe treballadora.

A més de la intervenció de la CUP, en l'espai de participació ciutadana també es va preguntar en relació a les inversions que destina l'Ajuntament a la rehabilitació del barri del Pla, insuficients segons la opinió de la persona que va formular la pregunta.

D'altra banda, cal destacar altres punts del ple. Es va aprovar l'augment de les tarifes de l'aigua, gestionada per l'empresa privada SOREA (Sociedad Regional de Abastecimiento de Aguas SA ), emparant-se en el fet que continuarà sent el poble amb les tarifes més barates del Baix Llobregat. També es va aprovar provisionalment la modificació del pla parcial de la Sínia, tot aplanant el terreny per a la construcció d'”un nou barri”, segons va afirmar l'equip de govern. Des de la CUP volem posar de manifest la incoherència d'aprovar un pla urbanístic que contempla la construcció de 1.080 habitatges més mentre al poble n'hi continuen havent més de 1.000 de buits.