PR 5. Per una sanitat de titularitat, gestió i provisió 100% pública

Propostes de la CUP-CC pel ple monogràfic sobre sanitat del 6, 7, 8 i 9 d'octubre de 2020.

El nostre model sanitari s'ha construït durant les darreres dècades més com un negoci que no pas com un servei públic. Una part important de la gestió es realitza a través de totes les formes imaginables de gestió privada. Això provoca que els gestors prioritzin els seus beneficis a la nostra salut.

En el terreny concret, subratllem que avui la sanitat pública catalana compleix uns estàndards de màxima qualitat, però pateix d'un model de gestió publicoprivat que provoca múltiples mancances i problemes.

Davant aquesta realitat, els objectius de prestar un servei de salut que sigui universal i gratuït passa per un canvi de model que reforci el sector públic; passa per un canvi de model que estableixi un sistema de sanitat de titularitat, gestió i provisió 100% públiques.

Per aquests motius el Parlament de Catalunya insta al Govern de la Generalitat a:

1. Limitar per contracte la transferència de professionals del sector privat al públic o viceversa per tal d'evitar el conflicte d'interessos en l'exercici de diverses tasques.
  2. Revertir de forma immediata totes aquelles conscessions la reversió de les quals no suposi cap cost per l’administració.
  3. Recapitalitzar i recuperar el sistema sanitari i, per tant:
  • Analitzar i avaluar les concessions, convenis i concerts per a la seva recuperació com a provisió pública directa.
  • Unificar la titularitat, gestió i provisió pública de tots els centres que formen part del SISCAT (Sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya).